چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۶ - ۰۷:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران نقاط قوت و ضعف بخش‌های مختلف شهرداری را در روز‌های پر برف و بحرانی تهران تحلیل کرد.

دکتر محمدباقر قالیباف با بیان اینکه شهرداری در بحث برف روبی توانسته رضایتمندی نسبی مردم را به دست آورد، گفت: در امر برف روبی چند روز گذشته نقاط قوت ما به نقاط ضعف ما می چربید البته این بدان معنا نیست که نقطه ضعفی در کار ما وجود نداشته است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران وی در جلسه هماهنگی ستاد برف روبی که شب گذشته با حضور معاونان شهردار تهران ، شهرداران مناطق و معاونان آن‌ها و همچنین مدیران شهری برگزار شد با اعلام تقدیر و تشکر از زحمات تمامی افرادی که در راستای برف روبی شهر تهران تلاش کردند، افزود: در زمستان امسال روزهای  سختی پیش روی ماست و تا 2 ماه باقی مانده تا پایان سال وضعیت همین گونه است بنابراین باید از هم اکنون تدبیری برای این موضوع بیندیشیم.

به گفته وی هدف از برگزاری این جلسه سازماندهی و ساماندهی اقدامات آتی است زیرا تاکنون نقاط آسیب پذیر و معضلات شهر مشخص شده و از هم اکنون باید در این راستا هماهنگی و تصمیم گیری مناسب کنیم.

قالیباف ادامه داد: در طول بارش برف در شهر تهران از طریق مرکز نظارت و کنترل ترافیک همه نقاط شهر را در کنترل داشتیم و از سوی دیگر از طریق سامانه های 137 و 1888 نقطه نظرات و مشکلات شهروندان را دریافت می‌کردیم. [برف: موضوع 82 درصد تماس‌های 137]

وی با تاکید بر نقش موثر روابط عمومی‌ها در اطلاع رسانی بار دیگر به بحث  سازماندهی اشاره کرد و گفت: سازماندهی نیروها، امکانات و اقدامات مهمترین کاری است که باید مورد توجه قرار دهیم.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: از سوی دیگر در کنار انجام فعالیت و اقدامات باید به وضعیت پرسنل و نیروهای انسانی توجه شود زیرا نیرویی که 10 ساعت در برف کار می کند حتما به 10 ساعت استراحت با خوراک و پوشاک و محل مناسب برای استراحت نیاز دارد تا دوباره کار خود را به خوبی انجام دهد.

قالیباف با بیان اینکه به کارهای خود به صورت جامع نگاه کنید، افزود: مدیران هم اگر برای حل بحرانی در سطح منطقه خویش به یک نقطه رفتند از نقاط دیگر غافل نشوند تا مشکلی در کار خدمت رسانی پیش نیاید.

بر اساس این گزارش در ابتدای این جلسه هریک از شهرداران مناطق 22 گانه به بیان وضعیت منطقه خود در برف روبی شهر تهران پرداختند که در مجموع همه مناطق آمادگی خود را در برابر بارش های احتمالی آینده اعلام کردند.

دکتر مسعود کرباسیان ، معاون خدمات شهری شهرداری تهران  نیز در این جلسه با بیان اینکه تحول خوب و کار بی سابقه ای در سطح شهر تهران در زمینه برف روبی انجام گرفته است ، خاطرنشان کرد: سازمان هواشناسی از ورود یک جبهه هوای سرد و بارش های دوباره برف و باران در کشور خبر داده که در این زمینه باید آمادگی کامل داشته باشیم.

در ادامه این جلسه مهندس تشکری هاشمی ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم از انتشار نامه تشکر و قدردانی نمایندگان مجلس از شهرداری تهران خبر داد و گفت: روز گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مرکز نظارت و کنترل ترافیک شهرداری تهران بازدید کردند. آنها در این بازدید پیام تشکر خود و 150 نماینده دیگر مجلس شورای اسلامی از شهرداری را ابلاغ کردند . این درحالی است که امروز هم نامه ای از سوی نمایندگان برای تشکر از اقدامات انجام شده منتشر شد.

وی با بیان اینکه امروز سطح انتظارات مردم بسیار بالا رفته و حساسیت ها زیاد شده است ، گفت: اطلاع رسانی باعث ایجاد اعتماد نسبی می شود از این رو همکاری با رسانه ها ، رادیو ، تلویزیون و رسانه های مکتوب می تواند نقش موثری در انعکاس تلاش ها و زحمات شما ایفا کند.

تشکری هاشمی تداوم ارتباط با پلیس را خواستار شد و گفت: در طول تاریخ شهرداری و به خصوص در 7 – 8 سال گذشته هیچ دوره‌ای مانند امروز شاهد رابطه خوب شهرداری و پلیس نبوده ایم.

معاون شهردار تهران با اعلام اینکه بیش از 210 دوربین در مرکز نظارت و کنترل ترافیک وجود دارد گفت: مناطق 1 ، 2 و 3 از امکان نظارت تصویری برخوردارند و مناطق 4، 5، 21 و 22 نیز طی 2 روز آینده امکان نظارت تصویری پیدا می‌کنند و مناطقی هم که نیازمند این امکانات هستند اعلام کنند و آن‌هایی که این امکان را ندارند یک نماینده در مرکز داشته باشند.

در پایان این جلسه دکتر شریفی ، معاون امور مناطق شهرداری تهران به بیان یک جمله بسنده کرد و گفت: همه معاونان، مدیران و شهرداران مناطق دست در دست هم داده و با سازماندهی مناسب، تدبیر و قوت اقدامات مناسبی در راستای خدمت رسانی به شهروندان تهرانی انجام دهیم.

کد خبر 41276

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز